07 juli 2018 - Rabo de Peixe - Sete Cidades

We zien op de webcam dat het uitzicht op Lagoa do Fogo best ok is en we vertrekken dan ook direct na het ontbijt naar dit uitzichtpunt. Men is er hard aan het werken om het aantal parkeerplaatsen uit te breiden maar net daardoor is er tijdens de werken net veel minder plaats. Op de Azoren betekent dit dan dat er maar 2 auto's kunnen parkeren in plaats van anders 5...
Wij rijden echter gewoon door naar het volgende uitzichtpunt, het Miraudoro do Pico da Barrosa.
Van hier hebben we een nog veel beter uitzicht op het Lagoa do Fogo.

We rijden door tot het allerhoogste punt, het Estação emissora do Pico da Barrosa. Van hieruit is het uitzicht echt subliem en we blijven er dan ook vrij lang gewoon zitten en genieten. Hier zijn we ook helemaal alleen, behalve dan de tientallen meeuwen die hier hun broedplaats hebben en die een kabaal van jewelste maken. We wanen ons zowaar eventjes aan de Belgische kust.

Een waterval die nog op ons lijstje staat is de Salto do Cabrito en daar rijden we dan ook vervolgens naartoe.
We rijden tot bij de parkeerplaats vanwaar de trail naar de waterval zou moeten vertrekken en trekken eerst onze wandelschoenen aan en nemen wat eten en drinken mee in de rugzak.
Maar zodra we van de parking komen zien we dit bord...nou, echt goede wandelschoenen hebben we voor die 'afstand' niet nodig...

Bij de waterval (eerder watervalletje) blijven we een tijdje en eten hier dan toch maar onze lunch.

Iets verder stoppen we bij Miradouro do Pico de Vermilho.

Hier staat ook een bijzonder mooie molen.

Onze volgende stop is Mosteiros, een pittoresk visserdorpje met een groot zwart strand en de typische grote rotsen een paar honderd meter vóór de kust.

Een bijzonder mooi uitzicht hebben we van bij het Miradouro do Escalvado. Hier komen heel wat plaatselijke bewoners van de zonsondergang genieten en dat besluiten we straks ook te doen.

En onderweg opnieuw overal een echte bloemenzee.

Het avondeten nemen we in restaurant "O Poejo" rechtover ons Airbnb-verblijf waarna we nog eens terugrijden naar het Miradouro do Escalvado om daar van de zonsondergang te genieten.

Op de terugweg nog een mooi uitzicht op Sete Citades.